Frågor och svar

Här har vi samlat på de mest vanliga frågorna från våra kunder.

Beställning

Vi har ingen prisgaranti. Priserna som anges på hemsidan är de som gäller. Om du märker att våra priser skiljer sig markant från konkurrenter (exkl. kampanjer) är du välkommen att meddela oss via kontaktformuläret. Ange din e-postadress, så återkommer vi efter att ha granskat det.

Du beställer enkelt dina varor på www.lagerkraft.se.

Först söker du upp önskad produkt och klickar därefter på den.

Klicka sedan på ”Lägg i varukorg”.

När du lagt produkterna du vill ha i din varukorg, klickar du på varukorgssymbolen uppe till höger. Klicka sedan på ”Till kassan”.

I kassan väljer du betal- och leveranssätt och klickar på ”Lägg beställning”.

Du får därefter en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.

Om du är ny kund och känner dig osäker på hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice – vi guidar dig gärna.

När vi mottagit din order får du en orderbekräftelse via e-post. Vid leverans får du ett meddelande från vår logistikpartner med spårningsinformation.

Ja, innan köpet är slutfört kan du gå tillbaka och göra ändringar i kundvagnen.

Nej, ändringar är inte möjliga online efter genomfört köp. Du har dock 14 dagars ångerrätt som privatperson. Företagskunder omfattas av köplagen. För att ångra ett köp, ta emot produkten först och följ sedan instruktionerna på vår reklamationssida.

Kontakta kundservice så kontrollerar vi om din order kan avbeställas. Kom ihåg att hämta ut paketet – annars kan en avgift för outlöst paket tillkomma.

Kontrollera att alla uppgifter är korrekt ifyllda och att du uppfyller kraven för vald betalmetod. Vid fortsatt problem – kontakta kundservice på 010-148 87 88 eller via vårt kontaktformulär.

Orderbekräftelsen skickas automatiskt. Kontrollera skräpposten. Hittar du inget, kontakta kundservice.

Leverans

Fraktkostnaden beror på vikten av dina produkter och visas i kassan efter att du valt leveranssätt.

Lagerkraft levererar primärt inom Sverige. För internationella beställningar, kontakta kundservice.

Nej, uppbärning ingår inte.

Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar. Exakt leveranstid visas bland annat på produktsidan.

Du får en avisering via sms, e-post eller brev när ditt paket finns att hämta hos ombud.

Paketet ligger hos ombudet i 14 dagar innan det returneras.

Betalning

Priserna visas i svenska kronor. Du kan själv välja att se priser med eller utan moms längst upp till höger på hemsidan. Frakt tillkommer och syns i kassan.

Företag kan betala med faktura eller kort via Ledyer. Privatpersoner kan betala med kort, faktura eller delbetalning via Klarna Checkout.

Kontrollera att kortet är aktiverat för onlineköp och att det finns täckning. Kontakta din bank vid problem.

Ja, orderbekräftelsen du får via e-post fungerar som kvitto.

Ånger och reklamation

Ja, du har 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan. Läs mer på våra köpvillkor.

Företagsköp regleras enligt köplagen. Ångerrätt gäller inte. Läs mer på våra köpvillkor.

Starta din retur på vår reklamationssida och följ instruktionerna.

Återbetalning sker till samma betalmetod som användes vid köpet. Vid godkänd reklamation skickas ny vara utan extra kostnad.

Vissa produkter tillverkas på beställning och omfattas inte av ångerrätt. Information om detta finns på respektive produktsida. Kontakta kundservice om du är osäker.

Kundservice

Du når oss på 010-148 87 88, måndag–fredag kl. 10:00–17:00.

Helgdagar och röda dagar har vi stängt. Använd gärna vårt kontaktformulär – vi svarar inom 24 timmar på vardagar.

Nej, Lagerkraft är en renodlad nätbutik och har inga fysiska butiker.

Övriga frågor och svar

Ja, Lagerkraft använder cookies för att förbättra upplevelsen för besökare. Läs mer i vår integritetspolicy.

Har du fler frågor?

Har du inte hittat svar på din fråga här? Kom i kontakt med oss så hjälper vi dig.